Wij staan je graag bij op het moment dat je er even niet uitkomt en in sommige gevallen is het handig dat we dat doen doormiddel van een 'remote sessie' (wat simpelweg betekent dat wij mee kunnen kijken op jouw scherm en dat we eventueel direct op je computer enkele aanpassingen kunnen doen). Hiervoor gebruiken we het programma TeamViewer.
Wanneer je gebruikt wilt maken van TeamViewer op een Mac, dan is het nodig om hiervoor de rechten in te stellen.
Dit kun je doen bij Systeemvoorkeuren, ga hier vervolgens naar:
'Beveiliging en Privacy' > 'Privacy' > 'Toegankelijkheid'
Als de instellingen vergrendeld zijn, dan kun je die ontgrendelen door op het hangslotje te klikken en vervolgens het wachtwoord van de administrator account van jouw Mac in te voeren.
Hier kun je de app toevoegen door op het plusknopje te klikken en vervolgens 'TeamViewer' toe te voegen. Wanneer in dit scherm 'TeamViewer_Desktop' of 'TeamViewer QuickSupport' eveneens verschijnt, dan voeg je deze ook toe.
Ditzelfde doe je bij:
'Beveiliging en Privacy' > 'Privacy' > 'Schermopname'
Zet een vinkje in het vakje voor Teamviewer om aan te geven dat de app jouw computer mag besturen.
Vervolgens kun je nogmaals op het slotje klikken om de instellingen weer te vergrendelen.