In dit artikel kan je lezen hoe je een e-mailadres toevoegt aan Outlook op een Mac.
Stap 1
Start Outlook.
Is het de eerste keer dat je Outlook opstart? Dan krijg je eerst een welkom-scherm, waarna het kan zijn dat Outlook al een e-mailaccount op jouw computer vindt. Vervolgens wordt er gevraagd: ‘Er is een e-mailaccount gevonden. Wilt u dit toevoegen?’
Outlook vermeldt welk e-mailadres dat betreft. Uiteraard kun je het reeds gevonden e-mailadres gebruiken in Outlook, door te klikken op ‘toevoegen’. Om andere email-accounts toe te voegen klik je op ‘Anderen toevoegen’. Vervolgens kun je deze handleiding gewoon vanaf Stap 3 vervolgen.
Stap 2
Klik in de menubalk bovenin je scherm in de werkbalk op 'Outlook' en selecteer daar vervolgens 'Voorkeuren'.
Klik dan op 'Accounts'
In het scherm dat dan opent, klik je linksonderin op het '+' teken.
Je selecteert daar 'Nieuw account...'
Stap 3
Voer je e-mailadres in en klik op ‘Doorgaan’
Stap 4
Er wordt een melding gegeven dat er geen overeenkomst is gevonden, waarna je een provider moet kiezen. Kies hierbij voor ‘IMAP’
Klik op ‘Doorgaan’.
Stap 5
Vul het wachtwoord van jouw e-mail en de volgende gegevens in:
- Inkomende e-mail (IMAP): 993
- Uitgaande e-mail (SMTP): 465
Controleer of onder de Servernaam voor zowel ingaande als uitgaande mail de SSL/TLS instelling staat aangevinkt op 'SSL gebruiken om verbinding te maken (aanbevolen)'.
Klik op vervolgens op ‘Account toevoegen’
Gelukt!
Daarna verschijnt de bevestiging in je scherm, dat jouw e-mailaccount is toegevoegd.
Vanaf nu kun je jouw nieuwe e-mailaccount in outlook gebruiken.