E-mail account toevoegen in Outlook (Mac)

In dit artikel kan je lezen hoe je een e-mailadres toevoegt aan Outlook op een Mac.

 

Stap 1

Start Outlook.

Is het de eerste keer dat je Outlook opstart? Dan krijg je eerst een welkom-scherm, waarna het kan zijn dat Outlook al een e-mailaccount op jouw computer vindt. Vervolgens wordt er gevraagd: ‘Er is een e-mailaccount gevonden. Wilt u dit toevoegen?’

Outlook vermeldt welk e-mailadres dat betreft. Uiteraard kun je het reeds gevonden e-mailadres gebruiken in Outlook, door te klikken op ‘toevoegen’. Om andere email-accounts toe te voegen klik je op ‘Anderen toevoegen’. Vervolgens kun je deze handleiding gewoon vanaf Stap 3 vervolgen.

Stap 2

Klik in de menubalk bovenin je scherm in de werkbalk op 'Outlook' en selecteer daar vervolgens 'Voorkeuren'.

afbeelding__11_.png

 

Klik dan op 'Accounts'

afbeelding__12_.png

 

In het scherm dat dan opent, klik je linksonderin op het '+' teken.

afbeelding__13_.png

Je selecteert daar 'Nieuw account...'

afbeelding__14_.png

 

Stap 3

Voer je e-mailadres in en klik op ‘Doorgaan

afbeelding__4_.png

 

Stap 4

Er wordt een melding gegeven dat er geen overeenkomst is gevonden, waarna je een provider moet kiezen. Kies hierbij voor ‘IMAP

afbeelding__5_.png

 

Klik op ‘Doorgaan’.

afbeelding__6_.png

 

Stap 5

Vul het wachtwoord van jouw e-mail en de volgende gegevens in:

  • Inkomende e-mail (IMAP): 993
  • Uitgaande e-mail (SMTP): 465

afbeelding__8_.png

Controleer of onder de Servernaam voor zowel ingaande als uitgaande mail de SSL/TLS instelling staat aangevinkt op 'SSL gebruiken om verbinding te maken (aanbevolen)'.

afbeelding__9_.png

 

Klik op vervolgens op ‘Account toevoegen

 

Gelukt!

Daarna verschijnt de bevestiging in je scherm, dat jouw e-mailaccount is toegevoegd.

afbeelding__10_.png

 

Vanaf nu kun je jouw nieuwe e-mailaccount in outlook gebruiken.