Microsoft 365: Aanmaken gebruiker en koppelen licentie

In deze handleiding leggen we uit hoe je na het koppelen van jouw domein een gebruiker kunt aanmaken en hoe je vervolgens de licentie kan koppelen aan je Microsoft 365 omgeving.

Stap 1. Gebruikers

Ga naar ‘Gebruikers’ -> ‘Actieve Gebruikers’.

Afbeelding1.png

 

Stap 2. Gebruiker toevoegen

Klik op 'Gebruiker toevoegen'.

Afbeelding2.png

 

Voer hier de basisinformatie in van de gebruiker die je aan wilt maken.

Afbeelding3.png

 

Je kan ervoor kiezen om een wachtwoord aan te laten maken door Microsoft, maar je kan er ook voor kiezen om hier een eigen wachtwoord in te stellen.

Stap 3. Licentie koppelen

Op de volgende pagina kan je één van de actieve licentie(s) koppelen aan de aan te maken gebruiker.

Afbeelding4.png

Je kan optioneel op de volgende pagina jezelf beheerrechten geven. Je kunt de ‘standaardadmin@domein.onmicrosoft.com laten staan, voor geval je toegang tot je primaire account verliest. Dit kan je instellen door het kopje ‘rollen’ uit te vouwen en daar ‘Toegang tot beheercentrum’ verder in te vullen.

Afbeelding5.png

 

Stap 4. Controle

Hier controleer je de gegevens en je maakt de gebruiker aan door op ‘Toevoegen voltooien’ te klikken.

Afbeelding6.png

 

We hebben nu twee gebruikers: Onze zojuist aangemaakte gebruiker & de standaard admin gebruiker.

Afbeelding7.png