HTTP503 melding, wat is het en hoe los ik het op?

Allereerst leggen we even uit waar de HTTP503 foutmeldingen vandaan komen. Jouw hostingpakket bij ons heeft een aantal limieten (CPU & RAM), deze limieten hebben wij ingesteld zodat niet één klant een hele server zodanig kan belasten, dat andere klanten daarvan problemen ondervinden. Zodra een webhostingpakket tegen één van deze limieten aanloopt, dan toont de server een HTTP503 melding om je pakket tijdelijk even 'af te laten koelen'. Wanneer dit weer tot een normaal punt is gedaald wordt je pakket weer vrijgegeven. De limieten kan je zelf ook via Plesk bekijken onder het kopje 'Resource Usage'.

Het gebruik van je hostingpakket is overigens niet alleen van bezoekers afhankelijk, bij gebruik van bijvoorbeeld Wordpress is het zo dat hoe meer plug-ins je gebruikt, hoe zwaarder het thema hoe groter het geheugen gebruik wordt. Mocht je het probleem met de HTTP 503 foutmeldingen te vaak ervaren dan adviseren wij onderstaande punten door te nemen:

1). Belangrijk voor resource optimalisatie is caching, dit kan behoorlijk schelen in het geheugen gebruik. Wij adviseren voor caching gebruik te maken van de Litespeed caching plug-in
2). Beperk het aantal plug-ins in je website, hoe meer plug-ins hoe hoger het geheugen gebruik. Verwijderd niet gebruikte plug-ins en gedeactiveerde plug-ins.
3). Je webhostingpakket upgraden waarmee je dus ook meer middelen krijgt voor je hostingpakket.
4). Kom je er met de mogelijke oplossingen die hierboven staan toch niet uit, aarzel dan niet om even contact met ons op te nemen!