Hoe kan ik mijn webhosting opzeggen?

Heb je je diensten niet meer nodig of wil je om een andere reden opzeggen? Dan kan je via Mijn Cloud86 je hostingpakket en/of domein opzeggen.

Domein behouden

Wanneer je het hostingpakket opzegt en het domein wilt behouden, wordt je domein omgezet naar een zogeheten "parkeerdomein". Je kunt het domein dan later voor een andere situatie gebruiken, maar als het hostingpakket is opgezegd kan je geen gebruik meer maken van onze webhosting- en of e-maildiensten.

Opzeggingsprocedure

Let op: Als je je hostingpakket op hebt gezegd worden al je gegevens verwijderd van de server. Als je geen backup hebt gemaakt van je e-mail of website, ben je deze gegevens kwijt.

Je kunt aangeven of je het hostingpakket direct wilt opzeggen en laten verwijderen, of dat je het door wilt laten lopen tot einde contractperiode. In het laatste geval wordt het pakket automatisch verwijderd nadat de periode waarvoor je hebt betaald is verstreken.

1. Log in op Mijn Cloud86 via deze link.

2. Klik vervolgens in het linkermenu op Diensten en daarna op Mijn diensten

122633.png

3. Klik vervolgens op het webhostingpakket dat je wilt opzeggen.

080633.png

4. In het volgende scherm zie je in het rechtermenu onder Acties de link Opzeggen staan. Klik hier op.

080748.png

5. In het laatste scherm kunnen we de dienst opzeggen:

  • Reden opzegging: dit hoef je niet in te vullen, maar je kunt ons helpen onze diensten te verbeteren als je bijvoorbeeld functionaliteit mist.
  • Domein ook annuleren: als je deze optie aanvinkt wordt je domein ook per direct opgezegd. Doe je dit niet, dan kan je het domein bijvoorbeeld later voor iets anders gebruiken.
  • Opzegging per: hier geef je aan of je de dienst per direct wilt opzeggen, of per einde van je contract.

081114.png

6. Klik daarna op Opzeggen om je opzegging definitief te maken.