E-mail importeren & verhuizen

Als je een verhuizing van jouw domein hebt aangevraagd wil je natuurlijk ook graag jouw e-mail mee verhuizen. Dit kan heel eenvoudig met onze Mail Import tool. Het enige dat je nodig hebt is het IP adres van je oude server en de inloggegevens van je e-mailadres. Hoe je jouw e-mail dan kunt verhuizen lees je hier.

Om te beginnen heb je het IP adres van de mailserver nodig waar je je mail vandaan wilt migreren. Via de website https://viewdns.info/iphistory/ kan je achterhalen wat het IP adres was van de server waar jouw domein voorheen stond. Dit IP adres (45.82.188.15) gaan we straks gebruiken.

viewdns.png

1. Log op het Plesk Control Panel in. Weet je niet (meer) hoe? Lees dan dit artikel.

2. Klik op de knop Mail importeren en vervolgens op Mailberichten importeren.

3. In het volgende venster geef je aan waar en welke gegevens van je oude e-mail opgehaald moeten worden. Klik op Geavanceerde opties weergeven om alles opties te kunnen zien die je nodig hebt.

  • E-mailadres (bron): vul hier het e-mailadres in waar je de e-mail van wilt migreren.
  • Wachtwoord (bron): vul hier het wachtwoord in van het oude e-mailadres.
  • E-mail (bestemming): dit is het e-mailadres waar je alle e-mail naartoe wilt verhuizen. Je kunt een e-mailadres gebruiken dat je al hebt aangemaakt in het Plesk Control Panel of je kunt direct een nieuw e-mailadres aan laten maken. In het laatste geval geef je ook direct een nieuw wachtwoord op.
  • IMAP-host (bron): hier gaan we het IP adres gebruiken van de oude provider waar je e-mail stond opgeslagen. Dit is 45.82.188.15 en hebben we opgevraagd via https://viewdns.info/iphistory/ (zie tweede alinea van dit artikel).

mceclip0.png

4. Klik op OK en je e-mail wordt direct geïmporteerd!

(Optioneel) 5. Het is mogelijk om nu al je e-mail te importeren/synchroniseren en dat later nog een keer te doen nadat jouw domein daadwerkelijk verhuisd is. Zo weet je zeker dat je geen enkele e-mail hebt gemist. Om dit te doen blijf je in het importeren scherm en klik je op Opnieuw synchroniseren. De allerlaatste mail wordt dan opnieuw opgehaald van de oude mailserver.

133957.png

Kom je er niet uit of werkt het niet zoals je zou willen? Stuur ons dan een mail op support@cloud86.nl en we kijken graag even met je mee!