Automatisch antwoord e-mail instellen

Het kan handig zijn om een automatisch antwoord op je e-mailadres in te stellen als je op vakantie gaat of om een andere reden een tijdje afwezig bent. In het Plesk Control Panel heb je de mogelijkheid om een automatisch antwoord in te stellen. Je kunt tevens een datum instellen waarop dit antwoord automatisch uitgeschakeld wordt, om zo te voorkomen dat je het zelf vergeet. Hoe je dat doet, lees je hier:


Stap 1: Inloggen op het Plesk control panel

Als je niet meer weet hoe je kunt inloggen op het Plesk control panel, raadpleeg dan deze handleiding.


Stap 2: Ga naar de instellingen van je postvak

  • Klik in het linkermenu op Mail.

152827.png

  • Kies daarna het e-mailadres waarop je een automatisch antwoord wilt instellen.

152857.png

  • In het submenu kies je voor Automatische Beantwoording.

mceclip0.png

De eerste instellingen kan je het beste gewoon zo laten, hiermee voorkom je dat jouw e-mail niet goed wordt weergegeven bij de verzender. Wanneer je een ervaren gebruiker bent, dan kun je hier een en ander naar wens aanpassen.

  • Berichttekst van Automatische Beantwoording: vul hier het bericht in dat de verzender automatisch terug moet ontvangen.
  • Doorsturen naar (optioneel): vul hier het e-mailadres in waar de binnengekomen e-mail naartoe moet worden doorgestuurd tijdens jouw afwezigheid. Dit kan een collega of een andere afdeling zijn.
  • Automatische beantwoording uitschakelen: dit is de datum waarop het automatische antwoord gedeactiveerd wordt en je via de e-mail weer bereikbaar bent.

131208.png

  • Klik op OK om het automatische antwoord in te stellen en je bent klaar. Wil je het automatische antwoord weer verwijderen? Dan ga je terug naar deze pagina en vink je Automatische beantwoording activeren uit.