Automatisch antwoord e-mail instellen

Het kan handig zijn om een automatisch antwoord op je e-mailadres in te stellen als je op vakantie bent of om een andere reden een tijdje afwezig. In het Plesk Control Panel heb je de mogelijkheid om een automatisch antwoord in te stellen. Je kunt tevens een datum instellen waarop dit antwoord automatisch uitgeschakeld wordt om te voorkomen dat je het zelf vergeet. Hoe je dat doet, lees je hier:

1. Log in op het Plesk Control Panel. Weet je niet hoe dat moet? Lees hier.

2. Klik in het linkermenu op Mail.

152827.png

3. Kies daarna het e-mailadres waar je een automatisch antwoord op wilt instellen.

152857.png

4. In het submenu kies je voor Automatische Beantwoording.

mceclip0.png

5. De eerste instellingen kan je het beste gewoon zo laten om te voorkomen dat je e-mail niet goed wordt weergegeven bij de verzender. Geavanceerde gebruikers kunnen hier een en ander naar wens aanpassen.

  • Berichttekst van Automatische Beantwoording: vul hier het bericht in dat de verzender automatisch terug moet ontvangen.
  • (Optioneel) Doorsturen naar: vul hier het e-mailadres in waar de binnengekomen e-mail naartoe moet worden doorgestuurd tijdens jouw afwezigheid. Dit kan een collega of een andere afdeling zijn.
  • Automatische beantwoording uitschakelen: dit is de datum wanneer het automatische antwoord automatisch weggehaald moet worden en je weer terug bent.

131208.png

6. Klik op OK om het automatische antwoord in te stellen en je bent klaar. Wil je het automatische antwoord weer verwijderen? Dan ga je terug naar deze pagina en vink je Automatische beantwoording activeren uit.